اثر داروها بر درمان ارتودنسی
جدیدترین و به روز ترین اطلاعات روز
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان لبخند و آدرس redica.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 172
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 10
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 10
:: بازدید ماه : 13
:: بازدید سال : 48
:: بازدید کلی : 789
اثر داروها بر درمان ارتودنسی

پژوهش های ارتودنسی دندان در حال حاضر مربوط به روش هایی است که به بررسی میزان افزایش غلظت دارو در خون دارد همچنین این پژوهش ها به اثر داروها بر درمان ارتودنسی و ارتباط آن با بافت مولکول ها و حرکات دندانی می پردازد این در حالی است که به طور همزمان کاهش غلظت دارو و عناصر ناخواسته نیز می تواند عوارض جانبی مضری تولید کند میزان غلظت دارو در خون و ارتباطی که با مهار کردن حرکات دندانی دارد باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد.

علت پاسخ متفاوت افراد به درمان ارتودنسی

ارتودنتیست ها در دراز مدت تجربه کرده اند که دندان ها در افراد مختلف به طور متفاوتی حرکت می کنند زیرا پاسخ افراد به درمان( ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی )متفاوت است برخی از تفاوت ها به خاطر تغییرات در بازسازی استخوان و عوارض ناشی از اثر داروها بر درمان ارتودنسی و عوامل سیستمیک می باشد به همین دلیل لازم است تمام داروهایی که بیمار مصرف می کند بررسی شود همچنین اثرات درمانی و عوارض جانبی داروها که بر روی سلولهای مورد نظر توسط نیروهای ارتودنسی اعمال می شود مورد بررسی قرار بگیرد.

بنابراین ضروری است که متخصص ارتودنسی شما با توجه به مصرف داروهای مختلف و سابقه بیماری شما قبل و در طول دوره درمان ارتودنسی موارد را به خوبی زیر نظر داشته باشند

تاثیر استامینوفن در ارتودنسی

این دارو در درمان ارتودنسی نیز تجویز می شوند در این میان استامینوفن به عنوان یک مسکن تاثیر قابل توجهی در میزان حرکت دندان ها ندارد این دارو می تواند برای کنترل درد در طول درمان ارتودنسی مصرف شود که استامینوفن برای کنترل درد و ناراحتی در ارتباط با درمان ارتودنسی موثر واقع می شود 

مصرف ویتامین ها و درمان ارتودنسی

در رابطه با اثر داروها بر درمان ارتودنسی به غیر از داروهایی که برای کنترل بیماری های مختلف استفاده می شود ، بیمارانی که از ویتامین ها مواد معدنی و مکمل های هورمونی و سایر ترکیبات برای پیشگیری یا درمان بیماری های مختلف استفاده می کنند می توانند در طول دوره ارتودنسی به ادامه مصرف دارو و مکمل های خود بپردازند .

آیا درمان ارتودنسی در سنین بالا که احتمال مصرف دارو بیشتر است امکان پذیراست؟

با افزایش سن و مصرف داروهای مختلف درمان ارتودنسی ممکن است با مصرف داروها با مانع روبرو شود اما این بدان معنا نیست که افراد بزرگسال نمی توانند از درمان ارتودنسی بهره ببرند این درمان با افزایش سن نیز امکان پذیر است.

البته با در نظر گرفتن میزان داروهای مصرفی از طرف بیمار و شناخت داروها به وسیله ارتودنتیست ها و نقشی که هر کدام بر حرکت دندان ها در روند کار ارتودنسی دارند.

شاید از خودتان بپرسید اصلا سن مناسب برای ارتودنسی بزرگسالان چه سنی است؟ از کی دیگر نمیشود ارتودنسی بزرگسالان را انجام داد؟ ما در پاسخ می‌گوییم که شما اصلا هیچ فکری به سن و سال نکنید بهترین سن ارتودنسی بزرگسالان هر وقتی می‌تواند باشد حتی همزمان با  ارتودنسی کودکان می تواند انجام شود کلی مزیت مثبت برای شما وجود خواهد داشت.

 

 
 


تعداد بازدید از این مطلب: 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 21 اسفند 1398
نظرات
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید